Miksi yhteinen suunnitelma laaditaan?
Tiesitkö?
Suunnitelma toimii palvelukarttana asiakkaalle.
Yhteinen suunnittelu konkretisoi yhteistyötä. Samalla mahdollistuu yhteisymmärrys asiakkaan ja häntä auttavien ammattilaisten yhteisestä tavoitteesta.
Yhteinen suunnitelma
- vähentää tilanteita, joissa asiakas joutuu kertaamaan samoja asioita uudestaan eri ammattilaisille
- auttaa asiakasta ymmärtämään eri tahojen palveluvastuut ja samalla hahmottamaan palvelujensa kokonaisuuden
- toimii työkaluna asiakkaan palvelujen suunnittelussa ja palvelujen yhteensovittamisessa sekä oikea-aikaisuuden arvioinnissa
- toimii tiedonvälittäjänä eri ammattilaisten ja organisaatioiden välillä ja edistää asiakkaan tarvitsemien palvelujen sujuvaa toteutumista ja aikatauluttamista
- ei suoraan takaa asiakkaan oikeuksia eri palveluihin; oikeudet palveluihin syntyvät palveluja koskevien erillislakien perusteella.
Totta vai tarua?
Alla voit kerrata, mitä hyötyjä ja rajoitteita yhteisellä suunnitelmalla on.